December 26, 2010

cita cita adik aku tinggi rupanya



Aku dilahirkan sebagai anak sulung. Dan adik beradik aku ada empat orang. Semuanya perempuan. Yelah! Tiga orang adik aku semuanya perempuan. Haha . Aku KAKAK! :D
Aku rasa semua orang sedia maklum sifat anak bongsu. Maksud aku, errmm yelah sifat-sifat anak bongsu yang common. You should know okay.  Yang salah satunya, boleh lah dikatakan tak matang sekali.

Okay adik aku yang last ni umurnya dah nak masuk 15 tahun dah. Besar dah. Besar dari aku. Ngahaha. Okay, bukan tu aku nak cerita.

Di rumah aku, kalau korang datang akan nampak satu rak penuh dengan buku yang kebanyakkannya daripada novel. Rak tu kawan-kawan aku kalau datang rumah aku, mesti dorang nak pinjam novel-novel tu. Tapi nak buat macamane tu bukan aku punya tapi adik pertama aku punya. So aku akan kata “ Tu adik aku punya la ”. Automatiknya dorang takkan tanya lebih-lebih dan taknak mencuba untuk pinjam. Tapi adik aku tu memang kedekut, dengan kitorang pun dia kedekut. Haha terkutuk pulak. Tapi tu bukan persoalannya. Ni nak cerita pasal adik bongsu aku yang hanya tahu beli CD cerita Korea dengan download video klip Korea yang seksi-meksi tu. =.=’

Di satu tengah malam ketika orang lain nyenyak tidur..



Masa aku dengan adik kedua aku tengah tengok TV yang entah apa siarannya pun tidak lah ku ketahui atau lebih tepat lagi aku tidak ingat. Sedang tengok tu, keluar statement adik bongsu aku tu..

: nanti anak-anak kita mesti baca buku-buku ni semua kan?



Kami berdua tergamam. Lepastu...





okay, kesimpulannya adik aku dah boleh berfikir dengan matang rupanya. ngahaha ehem!


LIKE pon bolehh! :D

14 contengan berhias:

raremany said...

kakak dia xpenah pikir sampai anak2 rupanya,
ceh, wani bdk tadika hahaha

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

adek sy pon brfikiran matang.. kdg2 sy yg macam kanak2 rabina.. hehe ! yg pentiing tak suke bace buku !

Ain Zulaikha said...

hhehhehe geli hati.. pandainya dia..

wunny said...

rahim: cait! bukan camtu lah. haha aku pernah la terfikir, tapi tak sangka benda ni boleh terkeluar dr mulut adik aku yg last tu. :D

wunny said...

fiza: haha betol tu. kadang2 akak yg perasan cam dak kecik. :P nak bace buku meh la dtg umah. haha *joke*

wunny said...

Ain Zulaikha: ahaa pandai ke? tak tak. haha xD

yuyueyuliana said...

hehe. mesti kakak sulong dye yang aja nie. hehe :p

dabuldahi said...

budak2 da matang dah sekarang.. biasa laaaa

wunny said...

yuyuEyuliaNa: aiyaa bukan bukan. :D

wunny said...

dabuldahi: yelahh..matang jugak mereka. :D

Cik_Shiqah said...

hahaha adoihhh gler kentang.
bdk2 sekarang mmg cpt matang meyh. hee~ :D

wunny said...

Cik_Shiqah: haha tidak lah saya ketahuinya. :D

Balqees Amanda said...

haha..adek bongsu saya pon agak2 kedekut jugak..tapi dia lelaki..bukan kedekut la berkira sikit..hehe

wunny said...

Balqees Amanda: ish ish..akak die jugak yg baik kan? muehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...