December 31, 2010

kalau nak beribadah pun perlu ke nak kedekut?

Hulaaa! Agak-agak korang ada tak nada-nada marah pada tajuk entry aku? Kalau tak cukup, boleh la aku letak api-api sikit kat tajuk tu. Ho-hoo!

Macam ni ceritanya, aku dan kawan-kawan aku pergilah ke TS. Hari apa tu aku tak sure lah. Tapi masa cuti ni jugak. Dah lama dah aku nak post. Tapi...tulah...faktor kemalasan melanda kan. Ehem!

Lepas main bowling, pergilah cepat-cepat ke surau TS tu. Pehhh! Manyak ramai olang ouhh. Aku pun dah cuak dah. Masa tu memang nak dekat Asar dah. Haish. *lain kali jangan lambat-lambat solat ye kawan-kawan. * dengan ramai orangnya, beraturlah ambil air sembahyang. Lepas tu, sibuk lah cari telekung kan..alangkah hampa sebab takde satu pun telekung yang tinggal. Err..aku tak bawak telekung sendiri. Selalu mengharapkan telekung surau. Hau hau hau! Yelah dah ada kemudahan, gunakan sebaiknya lah kan?. Punya lah sesak orang sembahyang. Surau tu kan kecik ciput jeh. Berapa lah sangat orang yang boleh sembahyang. So, beraturlah belakang orang tengah sembahyang tuu. * Tengokk! Sesak tak sesak! Siap kena beratur lagikk. * ada lah dua ketol manusia nih kan.. dah lah pakai telekung surau, pastu boleh pulak buat derkk bila orang lain ramai-ramai beratur belakang dia. Haihh. Berapi-api lah aku. Pastu, ada sorang makcek yang pregnant cuit aku dari belakang. Suruh panggil orang depan aku yang baru habis sembahyang tapi tak buka telekung yang dipakai. Ouh yer. Orang yang depan aku ni bukan termasuk dengan dua ketol manusia tadi oke.
Camnilah keadaannya.


Makcek tu suruh panggil orang depan aku tu, aku pun cuit lah. Eheh main cuit-cuit pulak.

: kalau dah habes sembahyang, bagi telekung kat orang lain pulak. Ramai lagi tak sembahyang Zuhur ni. Karang bagi balik.
: oke oke. * terus bukak telekung *
Aku: Makcek! You are my hero!

Yang dua ekor manusia tu pulak, buat derk jea. Haihh! Tahulah kami-kami ni tak bawak telekung. Awak tu pun sama jea lah. Kedekut. Caitt! 

sepanjang due ekor tu duduk tak buat pape atas sejadah tu, tiga orang boleh lepas sembahyang Zuhur. haihh..

ehem ehem! kami pergi sana main bowling. dah lama tak exercise. ayat lebih! padahal peluh pon tak keluar walaupun 3 game main. fuhh~

aku pergi dengan siapa? jengjengjengg!

* comel jea budak ni kot. setiap kali ayah dia lontar bola, dia berdiri sebelah ayah dia. kalau strike, dia melonjak bukan main. :)) *
hehe bukan budak atas tu lah..
ni haa..






Ada lagi sebenarnya. Lagi dua orang budak mamat. Tulah siapa suruh tak bagi aku gambar-gambar ni. Kan dah takleh masuk blog aku. hua hua hua! ni pon aku curik kat facebook member aku. hik~



LIKE pon bolehh! :D

2 contengan berhias:

Anonymous said...

haha..org kedek tu mmg tak patot.. tp, ade ckgu qis kte, kalau nk keluar, nak tau pakaian tu ok ke ak, kene pk, pakaian tu boleh tak kite gne utk solat.. so, slh kita jgk yang tidak berpakaian sempurna! chill kay, sekadar tips!

wunny said...

thanx qisya. tapi time tu tempat pon takde utk solat. :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...